23 August 2010

My first camping trip

Dit weekend ben ik voor de eerste keer gaan kamperen. De trip was gewoonweg fantastisch! Al het kampeer gerief werd voor de gelegenheid van onder het stof gehaald want het was namelijk al van Hawaii geleden dat papa en mama nog eens waren gaan kamperen. Vrijdag na het werk is mama vlug een plekje gaan reserveren aan Lake Cachuma. Het voordeel van deze camp spot is dat het vlak bij de deur is, dus in geval de hele trip een ware nachtmerrie werd konden we gewoon terug naar huis komen. Aangezien wij pas zaterdag in de voormiddag wilden vetrekken konden Dad, papa's collega, en Sarah de vrijdagavond profiteren van ons plekje. De volgende ochtend zijn wij hen dan gaan aflossen maar eerst zijn we voor ons allen ontbijt gaan halen bij Renaud's, de beste bakkerij van Santa Barbara: de croissants en chocolade koeken zijn er niet te doen. Je betaalt er wel zo'n $2.5 per croissant maar als ik mij goed herinner is dat in Belgie ook niet echt goedkoop.
Het was echt heel tof. Het weer zat heel goed mee en het hele gebeuren van tent opzetten, BBQ'en, eekhoorntjes ('ookiens' in mijn taal) achterna zitten en kampvuur vond ik super de max. Kortom: zeker voor herhaling vatbaar. Van het zwembad heb ik niet kunnen genieten; zwempampers zijn namelijk niet toegelaten. Ik moet dus dringend op het potje beginnen gaan.

No comments: